skip to Main Content
Om vikthjälpen

Enkelt: Kalorier in-Kalorier ut

Vikthjälpen bygger på våra erfarenheter och resultat under 2019 – 49 kg. Med periodisk fasta, vardags mat och inga sötsaker. Inga snabba diet eller genvägar som ej ger en hållbarhet. Utan ett sunt, hållbart sätt att gå ned i vikt med ändrade matvanor och bra VAL. Du behöver engagemang, disciplin och vilja att genomföra det du vill förändra samt offra tanken med ”skall unna sig”.

Vikthjälpen innebär följande: 

  • Tidsutmaning med periodisk fasta. (16:8/5:2)
  • Kroppsmätning före och efter utmaningen.
  • Vanlig kost med ett dagligt kaloritak.
  • Tomma kalorier, undvika produkter som godis, bakverk, läsk samt alkohol.
  • Recept, 400 recept samt våra egna.
  • Nutrition Data, en app med chatt, träning, recept, info, kost/vikt registrering.
  • Facebookgrupp (sluten) för daglig inspiration och stöd.

DAX ATT FÖRÄNDRA DIN SITUATION! 
Ta UTMANING och styr upp din kost och våga bryta mönster. Starta att öka dosen med fysisk aktivitet anpassad just för DIG. Välkomna!

KONTAKT
Email: Info@vikthjalpen.se
Dag Wenström email: dagge@vikthjalpen.se
Christel Nilsson email: christel@vikthjalpen.se

VIKTHJÄLPEN – FAKTA UTMANINGEN!

 

  • INGA KOSTSCHEMA, du väljer all mat helt och hållet själv. Du skall lära dig att gör bättre matval för hållbarhet. Via tips och recept får du koll på kalorier.
  • PERIODERAD FASTA, du väljer vad som passar bäst i ditt liv, 16:8 eller 5:2. Du följer intag av kalorier under matfönstret.
  • FUSK, unvik ”tomma” kalorier som godis, bakverk och alkohol.
  • FOTO, ta före och efterbilder för se förändringen av resultatet och ger motivation.
  • INVÄGNING, varje måndag på morgon via appen. Start/slut vikt skall registreras.
  • FACEBOOK/APP, Gruppstödet/chatten ger dig stöd för att inte ”fuska” eller återgå i ovanor.
  • TRÄNING, 30 minuter varje dag via appen med online program eller annan träning.

 

Om du antar utmaningen är KRAVET att inte TA FUSK!
Då når du resultat.