skip to Main Content

STRENGTH

Strength-passen sträcker sig över ett kvartal, där vi varje månad arbetar med olika repsantal för att i slutet av kvartalet ta oss an en testperiod på två veckor. Varje dag attackerar vi en specifik muskelgrupp och rörelse. En vecka kan till exempel se ut på följande sätt; squat, clean, deadlift, snatch, pressar.

Ingår i våra WODAR

INTENSITY

Intensity-passen följer den muskelgrupp/rörelse som vi har på Strength-passet den dagen. Är det marklyft på strength kommer intensity-passet följa dess fotspår genom en flåsig metcon med till exempel kettlebell swingar, boxhopp, rodd etc alltså samma muskelgrupp/rörelse och övningar som arbetar parallellt med dessa.

Missa inte detta!

TEAM LÖRDAGAR

På lördagarna byter vi 30 minuters-pass mot 60-90 minuters-pass, vi arbetar i team om 2–3. Det är en längre metcon som efterliknar intensityn med en kombination mellan mycket flås och styrka.

Tid: 60-90 min

HERO SÖNDAG

På söndagarna har vi enligt traditionell CrossFit-anda en Hero wod. En Hero workout är en hyllnings workout skapad efter en militär eller blåljuspersonal som avlidit i tjänst.

Tid: 30 min

FUNFIT BLÅ

Enkla, roliga och tuffa workouts i METCON tanke (kondition) vi har BLÅA – cirkel el. Individuella uppställning. BLÅ – 3D där vi kombinera blåa med 3D träning som är mycket effektiv träning.

Övriga pass använder vi oss av enklare redskap som gör att alla kan deltaga.

Tid: 60 min

FUNFIT RÖD

Du är sugen på pulshöjande styrke träning. Då har du hittat rätt, inriktning på att bygga upp styrka och uthållighet med fantastiska effektiva övningar i längre intervaller. Grym kombination till våra övriga pass i boxen.

Roliga övningar och mycket pannben!

Tid: 60 min

FUNFIT 3D

Träningen är KANON för ALLA, motionärer som idrottare. Kroppen rör sig i olika riktningar, gärna i en och samma övning. Vi låter musklerna rotera, belasta, vrid, vänd och stärk. Här kopplar vi in i stort sett hela kroppen i varje övning, mer eller mindre. Bli stark i vardagen.

Tid: 45 min

”ONTHEBOX” – INTRO KURS

Under 3 tillfälle får man genomgång av hur vi tänker, lägger upp träningen, hur ser passen ut, teknik träning och givetvis avsluta med ett pass varje gång.

​En bra start I ditt nya träningsliv, dessa kurser anmäler man sig till varje gång.

PROVA PÅ

Hos oss får du alltid prova på vid ett träningstillfällen. Helt gratis!
(OBS! Gäller endast bofast i kommunen)

PROVA PÅ -PASS bokas endast via bokningen. Detta gäller bara våra träningspass inte OPEN GYM. Vill du boka prova på klicka på SCHEMA

OPEN GYM

Open Gym är när man tränar själv eller dagens programmering mellan 05.00-23.00 varje dag 365 dagar. (Gäller ej vid bokningar evenemang) Om det inte är några workouts så gäller OG i hela boxen, vid workouts så är det OG på avsedd yta. Om det pågår workouts så har deltagare ALLTID förtur till all utrustning.

På OG är det självklart för alla att visa hänsyn så att alla som vill träna där får plats.